icon-phone
omlouvání dětí 577 452 390
icon-timer
provozní doba Od 6:05 do 16:35 hodin
icon-virtual
Virtuální prohlídka
icon-virtual
Virtuální prohlídka

Program Začít spolu

Mateřská škola Vizovice splňuje požadavky a podmínky neziskové organizace „Step by Step“, a je oficiálním držitelem titulu ŠKOLA ZAČÍT SPOLU.

CHARAKTERISTIKA MODERNÍ ŠKOLY ZAČÍT SPOLU:

  • Orientace na dítě – respekt k individualitě – zaměření na dosažení osobního maxima každého dítěte.
  • Podpora spolupráce mezi dětmi, vrstevnické učení.
  • Činnostní výuka – aktivitu přebírá dítě, důraz na jeho odpovědnost a samostatnost.
  • Zaměřenost na argumentaci, kritické myšlení, řešení problémů, komunikaci, spolupráci, vyhledávání informací.
  • Vzdělávání probíhá v blocích – projektech, které jsou tematicky provázané, děti si poznatky osvojují v souvislostech.
  • Chyba = výzva = pomocník v procesu dalšího učení každého dítěte.
  • Hodnocení formativní – slovní, děti mají prostor k sebehodnocení.
  • Rodiče jsou partneři, ve škole vždycky vítáni, očekává se od nich aktivní spolupráce s možností přímé účasti na vzdělávání jejich dětí, spolurozhodování o životě školy.

CENTRA AKTIVIT

Podnětné učební prostředí je základem k učení dětí prožitkem, činností v souvislostech. V mateřské škole Začít spolu je tvoří centra aktivit.

Co dětem centra aktivit poskytují?

  • Možnost volit si činnosti, které odpovídají jejich zájmům a potřebám.
  • Příležitost k učení a rozvoji jejich silných stránek.  Samostatnost.
  • Jistotu. Pomůcky jsou dostupné, dosáhnou na ně, vědí, co kam patří, prostředí má svůj řád.
  • Soukromí, pocit bezpečí – centra jsou pro ně něco jako domečky.
  • Podporu soustředěné pozornosti na činnosti.
  • Příležitost hrát si nebo se učit samostatně i ve skupinách.
  • Situace propojené s reálným životem, činnostní a prožitkové učení.

Centra aktivit konkrétně:

KNIHY A PÍSMENA

Děti si prohlížejí knihy, píší, kreslí vlastní příběhy, sestavují slova podle vzoru, luští křížovky, vytváří tematické plakáty, procvičují dramatiku, seznamují se s písmeny… Knihy a písmena probouzí u dětí zájem o čtení a psaní, rozvíjí se jejich čtenářská gramotnost.

DOMÁCNOST

Děti si osvojí praktické dovednosti spojené s péčí o domácnost. Připraví si jednoduché pokrmy, pracují s kuchyňským náčiním, starají se o čistotu domácnosti.

MANIPULAČNÍ A STOLNÍ HRY

Zde děti rozvíjejí logické myšlení, pracují na základě pokynů, algoritmů – třídí předměty na základě jejich vlastností; řeší rébusy, hlavolamy, skládají. V manipulačních a stolních hrách si děti rozvíjejí jemnou motoriku, smyslové vnímání a matematickou gramotnost.

POKUSY A OBJEVY

Centrum podporuje děti v objevování fyzikálních zákonitostí a experimentování. Děti zde dělají pokusy, pozorují mikroskopem, měří, váží, starají se o rostliny, zvířata, ověřují své hypotézy apod. V pokusech a objevech se jedná o badatelské učení.

VODA A PÍSEK

Děti experimentují – přelévají vodu pomocí různých odměrek, zkoumají, co plave, co se potopí, vytváří otisky, stavby z písku, doplňují je přírodninami. V tomto centru děti rozvíjejí smyslové vnímání a motorické dovednosti.

ATELIÉR

V ateliéru se děti projevují prostřednictvím tvořivých činností. Malují, kreslí, stříhají, lepí… Ateliér rozvíjí jejich vztah k umění, estetické cítění, fantazii a kreativitu stejně tak jako vnímání prostoru, barev, motoriku, spolupráci i komunikaci.

DÍLNA

V centru dílna děti pracují se skutečnými nástroji – zatloukají, řežou, vrtají, pilují, šroubují, tvoří výrobky z různých materiálů. Dílna vede děti k manuální zručnosti, technické představivosti, konstrukčnímu myšlení, k dovednosti pracovat podle návodu.

KOSTKY

Děti staví dle návodu či vlastní fantazie, při tom využívají různé stavebnice. Toto centrum učí děti vzájemné spolupráci, rozvíjí jemnou a hrubou motoriku, tvořivost matematické dovednosti a prostorovou představivost.

HUDBA

Děti mohou tvořit různé rytmy, vyjadřovat hudbu pohybem, poslouchat různé žánry, řešit hudební hádanky, hrát podle barevných not… Hudba podněcuje rozvoj myšlení, abstrakce, improvizace, hudebních schopností. Je prostředkem komunikace a relaxace.

DRAMATIKA

V tomto centru hrají děti námětové hry – na rodinu, na lékaře, školu, apod. nebo dramatizují příběhy, pohádky. Dramatika rozvíjí u dětí komunikační, prezentační a sociální dovednosti.

POHYB

Děti překonávají překážkové dráhy, cvičí podle pokynů/návod, video…/hrají pohybové hry, uvolňují své tělo a mysl. Centrum pohyb zprostředkovává dětem poznávání vlastního těla – jeho možností a limitů, podporuje rozvoj fyzické zdatnosti, obratnosti, koordinace pohybových dovedností.

DIGI

Děti pracují s interaktivní technikou, objevují výhody i rizika používání povědomí digitálních technologií. Osvojují si technické dovednosti, rozvíjí  povědomí o tom, proč je důležité chránit soukromí a bezpečí svoje i blízkých v online prostředí. Interaktivní techniku využívají k rozšiřování vědomostí, poznávání, spolupráci.

Denní program

Předškolní vzdělávání dětí podle stanoveného školního vzdělávacího programu probíhá v následujícím základním denním režimu:

6:05 – 8:00 příchod a předávání dětí

8:00 – 9:45 svačinka, doba určená pro volné, spontánní, zájmové, řízené činnosti dětí, pohybové chvilky, hygiena, přesnídávka

9:20 – 11:45 pobyt dětí venku, činnosti s důrazem na pohybové aktivity, seznamování s přírodou, přírodními jevy a s okolním světem, volné aktivity

11:20 – 12:30 oběd a osobní hygiena dětí

12:30 – 14:15 spánek a odpočinek respektující rozdílné potřeby dětí, četba, poslech relaxační hudby, grafomotorické činnosti, individuální práce s dětmi s nižší potřebou spánku

14:15 – 16:35 odpolední svačina, volné i řízené činnosti a aktivity dětí zaměřené především na hry, zájmové činnosti a pohybové aktivity dětí ( podle počasí venku ), didaktické a společenské hry, individuální péče

Stanovený základní denní režim může být pozměněn v případě, že to vyplývá ze školního rámcového programu a v případě výletů, exkursí, divadelních a filmových představení pro děti, besídek, dětských dnů, školních slavností a
podobných akcí.

Vzdělávací program

Školní vzdělávací program naší MŠ nese název „Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě“.

Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě.
Jen se, děti, rozhlédněte, co tu kolem krásy kvete.
Kolik je tu zvířátek, kolik ptáčků, ptáčátek.
Kolik je tu dobrých lidí, co si radost nezávidí.
Jen si, děti, všimněte, co je krásy na světě.

Jan Čarek

Koncepce a poslání školy

Název školního programu je odvozen od známé básně Jana Čarka. Naším záměrem je vytvořit co nejvíce příležitostí k tomu, aby se děti dokázaly dobře dívat, poznávat svět a rozvíjet vlastní schopnosti. Chceme realizovat předškolní vzdělávání tak, aby děti uměly objevovat bohatství a krásy světa, vážit si života ve všech jeho formách, vytvářet kladný vztah k lidem, přírodě, kultuře i tradicím, být odpovědným za své zdraví, životní styl, způsob chování a jednání.

Program je vytvořen tak, aby dostatečně respektoval vývojová specifika předškolního vzdělávání, tedy vývojové, fyziologické, kognitivní, sociální a emotivní potřeby dětí této věkové skupiny. Naše práce je proto založena na vytvoření prostředí, v němž se děti cítí bezpečně, radostně, spokojeně a kde se mohou bavit a zaměstnávat přirozeným dětským způsobem. Vzdělávání je vázáno k individuálně různým potřebám jednotlivých dětí. Děti tak mohou dosahovat vzdělávacích a rozvojových pokroků vzhledem k jejich možnostem a mohou se samy cítit úspěšně, svým okolím uznávané a přijímané.

Cílem předškolního vzdělávání podle RVP PV, a tedy i naším, je ve vzájemné spolupráci doplňovat rodinnou výchovu. Je však třeba zmínit i další oblasti, ve kterých je role mateřské školy jedinečná a nenahraditelná. K těmto výsadám patří především:

  1. socializace dítěte
  2. odborná péče o děti
  3. možnost dalších všestranných podnětů a flexibilní, bohatý denní program
    prevence a včasné odhalování případných vývojových nerovností.

Záměry a cíle tohoto programu nejsou orientovány na výkony dětí, ale jejich smyslem je vést děti k tomu, aby na konci předškolní docházky byly jedinečnými, relativně samostatnými osobnostmi, připravenými na další vzdělávání, schopnými vyrovnávat se se změnami a zvládat nároky společnosti, které jsou na ně kladeny.

Struktura ŠVP

Je rozpracován do 5 hlavních tematických celků (integrovaných bloků). Zaměření těchto bloků vychází z přirozených potřeb a skutečností blízkých životu dětí předškolního věku. Integrované bloky jsou vytvořeny tak, aby umožnily pedagogům pružně a vhodně reagovat na zájmy a momentální potřeby dětí.

  • JÁ A TI DRUZÍ
  • ZÁZRAKY PŘÍRODY
  • KRŮČEK PO KRŮČKU VPŘED, OBJEVUJI SVĚT
  • SVÁTEČNÍ CHVÍLE – TRADICE, SVÁTKY A OSLAVY
  • ZEMĚ – MŮJ DOMOV

Tyto tematické celky jsou závazné pro všechny třídy. Poskytují široký obsahový rámec, ze kterého třídy vycházejí při tvorbě třídních vzdělávacích programů.

Celý program je k nahlédnutí na nástěnkách v budovách mateřské školy.

cookie

Používáme cookies

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem "Nastavení cookies" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies.

Souhlasíte s používáním cookies?

Ano, souhlasím Nesouhlasím Nastavení
close

Používáme cookies

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem "Nastavení cookies" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies. Souhlasíte s používáním cookies?

Nezbytné (technické)

Tyto cookies pomáhají s tím, aby byly webové stránky použitelné. Poskytují základní funkce jako je navigace na stránce nebo změna rozlišení prohlížeče dle velikosti vašeho zařízení. Bez těchto souborů nemůže web správně fungovat. Používáme krátkodobé (session cookie) – vymažou se z vašeho počítače po zavření prohlížeče.

Preferenční (funkcionální)

Preferenční soubory cookie umožňují webové stránce zapamatovat si informace, které mění způsob, jakým se webová stránka chová nebo vypadá jako je váš preferovaný jazyk nebo region, ve kterém se nacházíte.

Statistické (výkonnostní)

Tyto soubory cookie pomáhají vlastníkům webových stránek porozumět tomu, jak návštěvníci interagují s webovými stránkami tím, že shromažďují a hlásí informace, často anonymně.

Reklamní

Reklamní soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků a jejich chování. Záměrem je zobrazovat reklamy, které jsou relevantní a poutavé pro jednotlivé uživatele, a proto jsou hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

close

Cookies

Tento web používá soubory cookie a z hlediska zákona se jedná o osobní údaje. Správcem těchto osobních údajů je Mateřská škola Vizovice,okres Zlín, Palackého nám. 888 Vizovice 763 12, IČ: 708 86 229.

Další detailní informace o tom, jak nás můžete kontaktovat a jak zpracováváme osobní údaje (včetně cookies), se dozvíte v dokumentu Zásady ochrany osobních údajů, který najdete na našem webu.

Obecně o cookies

Cookies jsou malé textové soubory, které mohou používat webové stránky k mnoha účelům, např. k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií nebo analýze návštěvnosti, některé slouží k tomu, aby si webová stránka pamatovala vaše preference. Tyto soubory se ukládají do vašeho zařízení (např. do počítače, tabletu nebo mobilního telefonu). Každá webová stránka může do vašeho prohlížeče odesílat své vlastní soubory cookies pouze v případě, pokud to umožňuje nastavení vašeho prohlížeče.

Zákon stanoví, že můžeme na vašem zařízení ukládat soubory cookie, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz těchto stránek (viz sekce Nezbytné cookies), a to bez vašeho souhlasu, na základě tzv. oprávněného zájmu. Pro všechny ostatní typy souborů cookie potřebujeme váš souhlas, jehož plný text najdete zde, a který můžete kdykoliv odvolat pomocí tohoto formuláře.

Druhy cookies

Cookies se dělí podle účelu, k jakému jsou využívány a ta takto:

Nezbytné (technické)

Tyto cookies pomáhají s tím, aby byly webové stránky použitelné. Poskytují základní funkce jako je navigace na stránce nebo změna rozlišení prohlížeče dle velikosti vašeho zařízení. Bez těchto souborů nemůže web správně fungovat.

Tyto cookies lze blokovat (zakázat), ale část stránek se vám nemusí zobrazovat správně, některé části dokonce nemusí fungovat. Návody pro nejčastěji používané prohlížeče najdete zde:

Preferenční (funkcionální)

Preferenční soubory cookie umožňují webové stránce zapamatovat si informace, které mění způsob, jakým se webová stránka chová nebo vypadá jako je váš preferovaný jazyk nebo region, ve kterém se nacházíte.

Statistické (výkonnostní)

Tyto soubory cookie pomáhají vlastníkům webových stránek porozumět tomu, jak návštěvníci interagují s webovými stránkami tím, že shromažďují a hlásí informace, často anonymně.

Reklamní

Reklamní soubory cookie se používají ke sledování návštěvníků a jejich chování. Záměrem je zobrazovat reklamy, které jsou relevantní a poutavé pro jednotlivé uživatele, a proto jsou hodnotnější pro vydavatele a inzerenty třetích stran.

Seznam cookies

Na našem webu využíváme jak naše vlastní cookies, tak cookies třetích stran, jejichž vlastní zásady zpracování uvádíme zde:

Vypracovala advokátní kancelář Petráš Rezek

close

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Identifikace správce: Mateřská škola Vizovice,okres Zlín, Palackého nám. 888 Vizovice 763 12, IČ: 708 86 229..

V souladu s ustanoveními Nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 o ochraně fyzických osob, v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „Nařízení“) souhlasím tímto s tím, aby výše uvedená společnost (dále jen „správce“) zpracovávala mnou poskytnuté osobní údaje (dále jen osobní údaje), a to:

  • cookies

pro účely:

  • statistické(1) (např. doba vaší návštěvy našich stránek, nejčastěji používaná část webu apod.)
  • preferenční (např. identifikace prohlížeče, jazykové nastavení apod.)
  • marketingové a reklamní (např. personalizace reklamy, statistika vyhledávání apod.)
  • ostatní (jiné nezařazené technické účely)

Souhlas je možno nastavit pro všechny (tlačítko Ano, souhlasím) nebo pouze pro některé účely (zaškrtnutím příslušné části), případně je možné zamítnout vše (tlačítko Nesouhlasím).

Při udělení souhlasu smarketingovými a preferenčními cookies může docházet k profilování.

Poskytnutí údajů k účelům zpracování dle tohoto souhlasu je dobrovolné.

Beru na vědomí, že mám právo:

  • požadovat přístup k mým osobním údajům,
  • požadovat opravu či výmaz mých osobních údajů,
  • požadovat omezení zpracování,
  • vznést námitku proti zpracování,
  • na přenositelnost osobních údajů,
  • podat stížnost proti zpracování osobních údajů u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Byl/a jsem poučen/a, že mám v souladu s Nařízením právo kdykoliv odvolat svůj souhlas odvolat pomocí tohoto odkazu.

Veškeré informace včetně možnosti výkonu svých práv, způsobu odvolání souhlasu a doby uložení jednotlivých cookies najdete v dokumentech Cookies a Zásady ochrany osobních údajů, které najdete na našem webu.

(1) Zpracování statistických cookies je naším oprávněným zájmem. Zaškrtnutím příslušné části zde můžete uplatnit námitku proti tomuto zpracování a zastavit jejich zpracování.